Chudnutie bez diéty

Najlepšie si upravíte postavu bez diéty

Leto ešte len prednedávnom skončilo a my už opäť píšeme o chudnutí a diéte? O tom, čo sa zvykne držať najmä pred letom, aby mali ženy vyrysované postavy do plaviek a muži mali o pivné bruško menej? Chudnutie, o ktorom chceme hovoriť sa však netýka len leta. Nie je to len nárazová, rýchla a dočasná vec.

Diéta. Práve pri nej je veľmi častá chyba, ktorú robí mnoho ľudí tá, že si myslia, že obmedzením stravy schudnú a postava im ostane stále rovnaká. Omnoho častejšie sa však stáva, že obmedzením stravy človek skutočne schudne, no keď sa začne stravovať normálne, váha sa mu vráti do pôvodného stavu, či prípadne mu pribudne ešte viac kíl ako mal pred samotnou diétou. Tento jojo efekt ale nehrozí pri chudnutí, o ktorom budeme písať ďalej.

Ako však na to, aby bola koza celá aj vlk sýty? Ako dosiahnuť schudnutie bez rapídnych diét, pri ktorých sa musíte premáhať, aby ste ich vôbec vydržali do konca? Chce to zmenu životného štýlu, zmenu návykov.

Tipy

Strava

Áno, dávame ju na prvé miesto, pretože jej zloženie je pri redukcii váhy najdôležitejšia položka. Základ je stravovať sa zdravo. Neobmedziť sa len na mesačnú konzumáciu ryže s vodou (metaforicky povedané). Prípadne nedržať diéty typu konzumácie len ovocia, alebo len zeleniny. Jesť treba takmer všetko, no s mierou.

Základné potraviny, ktoré by mali patriť do vášho jedálnička sú samozrejme zelenina a ovocie. Taktiež napríklad celozrnné pečivo, ryža, kuracie mäso, bravčové mäso, hovädzie mäso (najmä z mladých zvierat). Strukoviny, obilniny, bylinkové čaje, čistá neperlivá voda (vzdať sa sladkých vôd, či sladených nápojov). Vynechať by ste mali biely rafinovaný cukor, biele pečivo, sladkosti, slané pochutinky (samozrejme, v malom množstve a len občasne ich môžete konzumovať, len ich nejesť na dennom poriadku). Mlieko a mliečne výrobky môžete konzumovať, ale s ich konzumom to nepreháňať. Veľmi vhodné je tiež jedlá pripravovať na masle, nie na oleji, a preferovať skôr dusenie alebo pečenie pred vyprážaním.

Takže nie obmedzovanie vášho organizmu v potrave, ale prijímanie dostatok potravy na to, aby telo pracovalo, a zároveň aby ste ho nezaťažovali, je jedným z kľúčov k lepšej postave.

Pitný režim

Nezabúdajte naň. Do dňa je nutné vypiť minimálne 2 litre vody. Pozor, vody! Nezarátava sa do toho mlieko, káva, džúsy…

Tip na raňajky

Na účinné chudnutie sa na raňajky odporúča vypiť pohár vody so šťavou z citróna, alebo si dať zopár mesiačikov (prípadne celý) grapefruit. Grapefruit aj citrón dokážu naštartovať metabolizmus a telo je pripravené spaľovať tuky svižnejšie. A čo je najhlavnejšie – preč so sladkými minerálkami a vodami!

Pohyb

pohyb

Samozrejme pohyb je druhá zložka, ktorá je pri chudnutí podstatná. Dostatok pohybu na čerstvom vzduchu a pravidelné cvičenie zlepší nie len fyzickú kondíciu ale aj tú psychickú. Potrebujete ísť napríklad do obchodu? Ste zvyknutí, že si sadnete za volant a odveziete sa tam, hoci je obchod od vášho bydliska len pár minút peši? Preč s tou lenivosťou a zájdite tam peši! Hoci sa môže zdať, že to asi veľké zmeny nenarobí, uvidíte, ako vám čerstvý vzduch a trocha pohybu urobí dobre. Za veľmi účinné pri redukcii váhy napríklad v oblasti stehien, lýtok a brucha je skákanie cez švihadlo. Pravidelný aspoň polhodinový beh formuje celú postavu.

Prodetox Prodetox
Prodetox je jedinečný nápoj, ktorý obsahuje 25 špecifických látok na očistu a regeneráciu tela. Alebo chcem ešte prečítať recenziu.
Black Detox Black Detox
Vyskúšajte Black Detox Smoothies pri akútnych tráviacich problémoch s revolučným kokosovým uhlím. Alebo chcem ešte prečítať recenziu.

Vzorový jedálniček

Raňajky: na raňajky si môžete dať napríklad jogurt s ovsenými vločkami, omeletu z vajíčok a k tomu zeleninu s celozrnným pečivom, prípadne ryby.

Desiata: nejaký rýchly zdravý snack v podobe zeleniny, alebo ovocia – napríklad banány, jablko, grapefruit, pomaranč.

Obed: kuracie mäso s ryžou a zeleninou, losos na masle so zemiakmi, hovädzí steak so zemiakmi, cestovinový šalát so zeleninou a kuracím mäsom.

Olovrant: šunka so zeleninou a celozrnným pečivom, cottage syr, nízkotučný syr a zelenina.

Večera: kurací vývar s cestovinou, vajíčka na tvrdo a zelenina, ochutený tvaroh, tuniak v konzerve.

Chudnutie bez diéty
5 (100%) 3 votes

Vyjadri svoj názor